שלום יאן,
קודם כל אני רוצה לברך אותך לרגל יום הולדתך ה־13, ובעיקר לרגל בר המצווה שלך.
למרות שלא דיברנו הרבה עד עכשיו, שמעתי עליך רבות ואף זכיתי לפגוש אותך בקצרה כאן בשווייץ.
מכיוון שבר המצווה שלך יתקיים ב־11 בספטמבר 2025, רציתי לנצל את ההזדמנות לכתוב לך מכתב זה ולתת לך מתנה קטנה כדי להראות את חשיבותו של היום המיוחד הזה.
בחרתי לתת לך סכין שוויצרי, מפני שלפי הבנתי בר המצווה הוא הצעד מהילדות אל האחריות והבגרות. נדרש לכך אומץ, ואני מאמין שאתה בהחלט יכול לעשות זאת בקלות. ממה ששמעתי וראיתי, אני בטוח שתשתמש במתנה הזו באחריות ובחוכמה.
נתתי לך גם את הכינוי ״האריה״. אף על פי שהאריה אינו החיה המהירה או החזקה ביותר ביער, הוא מולך בו באומץ, בביטחון ובנוכחות. כך אני רואה אותך: אולי לא תמיד החזק ביותר או הראשון בכל דבר, אך עם הכוח השקט והנחישות להוביל ולהתגבר על כל מה שעומד בפניך.
זו גם הסיבה שנתתי לך את הסכין הזה: זהו כלי שיכול להיות מסוכן אם משתמשים בו בצורה לא נכונה, אך הוא חזק מאוד כשהוא בידיים אחראיות. כפי שאמר ספיידרמן: ״עם כוח גדול באה אחריות גדולה״.
יאן, אני מאחל לך את כל הטוב בבר המצווה שלך. אני באמת מקווה שתחגוג בדרך הטובה ביותר עם חבריך ומשפחתך, ושיום זה יסמן את תחילתה של דרך מיוחדת לילד ישראלי חזק בשם יאן.